در چشم انداز همیشه در حال تحول بازاریابی، یکی از استراتژی های برجسته و فعال، تبلیغات محیطی است. از آنجایی که کسب و کار ها مدام در حال تلاش برای برقراری ارتباط با مخاطبان محلی خود هستند، درک تاثیر عمیق تبلیغات محیطی بر رشد این روند بسیار مهم است. اما چه چیز باعث می شود که تبلیغات محیطی برای کسب و کار ها تا این اندازه مهم باشد؟ ما در این مطلب به بررسی چگونگی ایفای نقش تبلیغات محیطی در افزایش رشد و تاثیر گذاری کسب و کار ها می پردازیم.
تبلیغات محیطی چیست؟
تبلیغات محیطی شامل هر تبلیغی است که زمانی که مصرف کننده در خارج از منزل خود به سر می برد، به دست او می رسد. تبلیغات محیطی در واقع همان بیلبورد ها، تبلیغات حمل و نقل روی اتوبوس ها و قطارهای شهری، مبلمان خیابانی مانند نیمکت ها و سرپناه های ایستگاه های اتوبوس، نمایشگر های دیجیتال در نقاط پرتردد و… هستند . جالب است بدانید که با وجود انقلاب دیجیتال، این اشکال سنتی تبلیغات، جذابیت و اثر بخشی خود را حفظ کردهاند. تبلیغات محیطی با هدف افزایش آگاهی مشتری برای تعامل با یک کسب و کار یا برند خاص انجام می گیرد و معمولا تاثیر گذاری بالا و هزینه معقول تری نسبت به سایر انواع تبلیغات دارد.
تبلیغات محیطی در کسب و کار ها
در دنیای پر از رسانه های دیجیتال، تبلیغات محیطی همچنان قابل مشاهده و مهم هستند. این ابزار قدرتمند با تکامل خود در طول زمان هنوز هم جایگاه خود را در عصر بازاریابی اینترنتی حفظ کرده است. کسب و کار ها می توانند با توجه به استراتژی های بازاریابی خود و نیز بودجه ای که در دست دارند، از انواع تبلیغات محیطی استفاده کنند. تبلیغات محیطی مزایای قابل توجهی برای کسب و کار ها دارد. از جمله تاثیرات تبلیغات محیطی در کسب و کار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
قدرت تبلیغات محیطی در جذب مخاطب
تبلیغات محیطی مانند یک آهنربای بصری باعث جلب توجه مخاطب هدف می شود. بیلبورد های جذاب و پر رنگ، پوسترها، بنر های استراتژیک و… باعث یادآوری دائمی برند یا کسب و کار به مخاطب شده و حضور آنها را در ذهن مخاطب تثبیت می کنند.
منبع: انواع تبلیغات شهری در ایران
دید بالای تبلیغات محیطی
یکی از اصلی ترین مزایای تبلیغات محیطی برای کسب و کار ها، دیده شدن مداوم آن است. تبلیغات محیطی به صورت ۲۴ ساعته در معرض دیده مخاطب هستند و پیام های تبلیغاتی کسب و کار ها را بدون وقفه به مخاطب عرضه می کنند.
افزایش آگاهی و شناخت برند یا کسب و کار
شناخت برند یک هدف اساسی برای هر کسب و کار است. تبلیغات محیطی برای ایجاد آگاهی در مورد یک برند یا کسب و کار، عالی هستند. یک آگهی تبلیغات در فضای باز با طراحی خوب و استراتژیک می تواند به طور قابل توجهی به شناخت یک کسب و کار و برند سازی کمک کند. تبلیغات محیطی با قرار دادن مداوم جامعه در معرض پیام تبلیغاتی یک برند به این مهم دست می یابد. طبیعی است است که هر چه افراد با یک کسب و کار یا برند آشنا باشند، در هنگام تصمیم گیری برای خرید، آن را انتخاب می کنند.
دسترسی هدفمند به مخاطب با تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی برای کسب و کار ها در زمینه دسترسی هدفمند به مخاطب و هدف گذاری محلی بسیار موثر است. این نوع تبلیغات با قرار گرفتن در محل های استراتژیک می توانند به جامعه محلی مورد نظر کسب و کار دسترسی پیدا کنند و مستقیما بر کسانی که به احتمال زیاد از یک تجارت محلی خاص استقبال می کنند، تاثیر بگذارند.
منبع: تبلیغات محیطی در روابط عمومی
تبلیغات محیطی ابزاری برای موفقیت کسب و کار ها
نمونه های زیادی از کسب و کار ها وجود دارند که با استفاده از تبلیغات محیطی توانسته اند، سود فروش خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند. مثلا یک کافی شاپ می تواند با استفاده از یک استند و تبلیغ محصولات خود باعث افزایش ترافیک و فروش خود شود. این قبیل تجربه ها مزایای ملموس تبلیغات محیطی برای کسب و کار ها را نشان می دهد.
منبع: https://taprah.com/environmental-advertising-in-businesses/
- ۰۳/۰۴/۱۶